Er moest dus een schroef komen met meer spoed, de oude bijstellen van ongeveer 15 naar 23 duims spoed leek mij wat teveel van het goede dus ben ik gaan kijken naar een andere schroef. Op marktplaats moet het maar net even treffen dat net iemand een schroef van de juiste maat aanbied en dit keer trof het niet. Jooren had wel een kerstaanbieding van 20% korting op een nieuwe schroef. Een nieuwe schroef is heel duur dus 20% is een heleboel geld bespaard (zou Mem zeggen). In elk geval de centjes geteld en een nieuwe vierblads 24″ x 23″ schroef besteld die een week later bezorgd werd, goed verpakt in een grote doos.
Wat glimt hij mooi, eigenlijk zonde dat hij straks onder water zit.
Ik wilde liever geen gat door mijn nieuwe as boren om de moer te borgen dus heb ik een stukje strip op de kopse kant van de as en de moer gelast. Gaat nooit uit zichzelf los, de schroefdraad is onbeschadigd en de as is niet verzwakt. Het nadeel is dat je een haakse slijper (of minstens een ijzerzaag en veel geduld) nodig hebt om de schroef te kunnen verwijderen, maar dat zien we dan wel weer…
Dit was de eerste van twee grote aankopen eind 2012 die ‘Swalker Heavy Industries’ naar de rand van faillissement brachten.
(Pssst, schroefje kopen: www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/bootonderdelen/m630912517-schroef-60-cm-rechts.html)
Leave a Reply