Een van die dingen die nog moest gebeuren is het maken van een vloertje in de kuip, want zo direct op het rondlopende vlak staan met een draaiende schroefas naast je enkels is toch niet ideaal. De vloer komt vrij aardig uit in de hoogte, namelijk nog ruim onder het deurtje zodat die nog open kan en (net) boven de schroefas zodat er geen struikelblok dwars door de kuip gemaakt hoeft te worden om die af te dekken. Alleen voor de flenskoppeling tussen schroefas en motor moet ik wat bedenken. Hiervoor heb ik een afdekkapje uit 3 mm staalplaat gemaakt. Degelijk genoeg om op te kunnen staan (ook met 100+ kg) en toch afneembaar. Het rondbuigen gaat mooi rond een stuk telefoonpaal.
Een stukje plaat dat ik overgehouden heb van de achterwand van de roef past precies in achterkant van de kap dus daar hoef ik niet zoveel moeite voor te doen. Verder heb ik er nog twee stukjes strip aan gelast waarmee het ding op de spanten van de vloer rust.
Omdat niks recht is aan de boot is het even uitzoeken hoe de spanten van de vloer erin moeten. Voor een spant dwarsover is geen ruimte omdat de vloer maar net boven de schroefas komt. Daardoor is de spantenconstructie wat ingewikkelder geworden met een paar spantjes schuinover en twee extra steunen naar beneden.
De vloer zelf bestaat uit multiplex met een anti-slip laag zoals die ook wel voor aanhangwagens gebruikt wordt. Opmeten en dan uitzagen is met al die bochten en rare hoekjes eigenlijk onmogelijk en ik heb maar een plaat dus het moet in een keer goed. Daarom eerst maar een mal gemaakt uit wat restanten multiplex en spaanplaat. Daarna past het nog niet in één keer maar ik zit er niet ver naast.
De vloer kan net niet uit een stuk plaat maar dat is niet erg. Het losse plankje achteraan geeft zo mooi toegang tot de pakkingdrukker dus kan ik snel zien of die niet te warm wordt en of er water langs lekt. De vetleiding wil ik alleen niet door de vloer omhoog laten steken dus die heb ik met een 1/4 knietje opzij geleid en daarna door het kokerschot naar achteren.
En daarmee is het laswerk aan de boot zelf klaar.