{"id":599,"date":"2013-09-02T18:38:58","date_gmt":"2013-09-02T17:38:58","guid":{"rendered":"http:\/\/opduwer.swalker.nl\/?p=599"},"modified":"2013-09-02T18:38:58","modified_gmt":"2013-09-02T17:38:58","slug":"pompen-en-dweilen","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/opduwer.swalker.nl\/2013\/09\/pompen-en-dweilen\/","title":{"rendered":"Pompen en dweilen"},"content":{"rendered":"
De koelwaterpomp lekte zoals gezegd nog altijd dus deze moest toch maar eens van binnen bekeken worden. Nadat ik de pomp los gesleuteld had bleek dat ik beter eerst het water uit de motor af had kunnen tappen. De plunjerafdichting van de pomp is vrij simpel, net als bij de gland van de schroefas zit er een vetkoord in die met een pakkingdrukker aangedrukt wordt. Met een stauferpotje kan er vet tussen geperst worden. Het koord was inderdaad verhard en vergaan dus deze moest vervangen worden. Natuurlijk is de maat anders dan die van de schroefaskoker, 10×10 mm geloof ik maar gelukkig is het op het wereldwijde web wel verkrijgbaar voor weinig, zo weinig zelfs dat ik meteen maar een bus vet mee besteld heb omdat het anders niet uit kan kwa verzendkosten. Nieuwe koord erin, water aanvullen en klaar. Op de plunjerstang zit wel wat ruimte, waarschijnlijk moet ik de vulplaatjes vervangen door dunnere.
\n