{"id":402,"date":"2012-07-05T12:38:35","date_gmt":"2012-07-05T11:38:35","guid":{"rendered":"http:\/\/opduwer.swalker.nl\/?p=402"},"modified":"2012-07-05T12:38:35","modified_gmt":"2012-07-05T11:38:35","slug":"de-ingewanden-van-een-keerkoppeling","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/opduwer.swalker.nl\/2012\/07\/de-ingewanden-van-een-keerkoppeling\/","title":{"rendered":"De ingewanden van een keerkoppeling"},"content":{"rendered":"
Zoals al eens eerder verteld is de keerkoppeling nogal incontinent wat olie betreft. Om te kijken of hier wat aan te doen is heb ik de keerkoppeling uitelkaar gehaald. De lekkage blijkt niet simpel op te lossen. De oorzaak is een versleten messing lagerbus waardoor olie van tandwielhelft naar de koppelingshelft van de trommel lekt en er zitten natuurlijk geen oliekeerringen en dergelijke in die vervangen kunnen worden. Het eerste tandwiel en een paar spie\u00ebn tonen ook nogal wat slijtage. Het zijn allemaal onderdelen die niet simpel te repareren of vervangen zijn dus voorlopig de boel maar weer inelkaar gezet. Het heeft 80 jaar geduurd voordat het spul zover versleten is, het zal het nog wel een paar jaar uithouden (hoop ik). Ik weet nu in elk geval hoe de keerkoppeling inelkaar steekt.<\/p>\n