{"id":360,"date":"2012-05-31T21:41:54","date_gmt":"2012-05-31T20:41:54","guid":{"rendered":"http:\/\/opduwer.swalker.nl\/?p=360"},"modified":"2012-05-31T21:41:54","modified_gmt":"2012-05-31T20:41:54","slug":"het-gaande-werk","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/opduwer.swalker.nl\/2012\/05\/het-gaande-werk\/","title":{"rendered":"Het gaande werk"},"content":{"rendered":"
Ik had nog een hele stapel digitale foto’s liggen (digitale stapel?) van diverse projecten dus kijkt u maar even mee.
\nIn de een na laatste aflevering kon je zien dat de motor in de boot gezet is. Daarmee is de tijd aangebroken voor een niet onbelangrijk onderdeeltje, namelijk de schroefas. Met alle toeters en bellen die daarbij horen is dat op de motor na het duurste onderdeel. Jooren<\/a> had mij al eens eerder een aanbieding gedaan voor een schroef en schroefassysteem (als dank een linkje) maar uiteindelijk heeft Maidenmeij<\/a> de opdracht gekregen. Voordeel van zo’n Handige Harry bedrijfje is dat ze wat flexibeler zijn en het spul op maat kunnen maken. Cor is persoonlijk langsgekomen om de situatie in ogenschouw te nemen. Lastig bij mijn boot is het kleine schroefraam, het gat tussen achtersteven en roerblad waar de schroef tussen moet, waardoor er eigenlijk geen ruimte is voor een standaard buitenlager. Verder heb ik nu een schroefas met een conus aan beide kanten en een op maat gemaakte koppelingsflens om de as aan de motor te kunnen koppelen. De vetgesmeerde koker heeft een dubbeling zodat hij vastgelast kan worden zonder het risico op vervorming.<\/p>\n