{"id":243,"date":"2012-01-16T17:23:53","date_gmt":"2012-01-16T16:23:53","guid":{"rendered":"http:\/\/opduwer.swalker.nl\/?p=243"},"modified":"2012-01-16T17:23:53","modified_gmt":"2012-01-16T16:23:53","slug":"chopped-top","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/opduwer.swalker.nl\/2012\/01\/chopped-top\/","title":{"rendered":"Chopped top"},"content":{"rendered":"
Nu het voordek er weer inzit durf ik het dak er wel af te halen. Ik was een beetje bang voor vervorming als ik meteen alles zou slopen. Dan iss er nog de vraag, hoeveel zaag ik er tussenuit? Terugbouwen naar de originele hoogte is het mooist, maar nu past de kromhout er (net) niet in. Gelukkig heb ik daaraan gedacht, de kop gaat straks een beetje in de koekoek steken. Verder lijkt het me wel handig het dak verwijderbaar te maken. Mocht de motor er nog weer eens uitmoeten dan kan dat zonder meteen naar de snijbrander of haakse slijper te moeten grijpen. Alleen had ik graag de oude klinknagels behouden. Een optie was om een opstaande rand aan de binnenkant van roefwand te lassen zodat het dak er als een soort deksel op een koektrommel op past. Maar de zaagsnede blijf je dan wel zien aan de buitenkant. Uiteindelijk maar gewoon besloten om de klinken eruit te slopen en te vervangen door boutjes. Jammer van het historische materiaal maar het is de simpelste oplossing en het geeft me de kans om alle roest tussen hoeklijn van het dak en de wand te verwijderen.<\/p>\n